fredag 2. mars 2012

SÅ SLAPP JEG VÅREN LØS




Det er sikkert en lettere form for galskap, men det er ikke råd å stoppe den:  I går plantet jeg i krukker på trappen.
Også i år blei det favoritten Ranunkel som fikk den tvilsomme æren.
Jeg har erfart at denne planten tåler det utroligste bare den slipper tørke.
Noen minusgrader gjør ingenting, men vann må den ha.

Så tidlig som i år har jeg nok aldri vært med å plante ute, men det var mildværet som fristet meg over evne.
Sant skal sies, jeg satte dem ikke ordentlig i jorden. I tillfelle de måtte "reddes".
Men de minusgradene vi hadde i natt prellet lett av, og i dag skal jeg gjøre det ordentlig.
Etterpå skal jeg selvfølgelig ta bilder av dem.

De jeg viser her, er fra i fjor.
Bare for at dere skal se hva Ranunkel er.
Til min overraskelse får jeg stadig spørsmål om hva dett er for en plante.
Og når jeg spør etter den hos blomsterhandleren, ja så svarer de at de tar bare inn noen få om gangen for ikke å brenne inne med dem.
Inne trives denne planten ikke så godt.
Da visner den fort.

Er det derfor den ikke er alles favoritt om våren?
Tror de det er en stueplante?

Vel! I år har jeg kanskje plantet den altfor tidelig, men jeg tar sjansen.
Den gjør meg vårglad!

Bloggarkiv