fredag 5. april 2013

Daglige kosestunder i drivhuset

Å få gå i drivhuset en gang og to for dag er godt både for kropp og sinn.
Der inne er det vår!
Så mye er det ikke å passe på der inne enda. Litt vann bare.

Frø, som er sådd, spirer og gror.
Og det er deilig å kunne prikle litt før jeg setter meg ned med en kopp kaffi og bare nyter atmosfæren.

Det er for det meste grønt det som er i drivhuset nå, så jeg spanderte på meg en rosa Begonia til å ha på bordet i drivhuset.

Georgine-røttene er kommet fram fra gjemselen. 
De er renset for gammel jord, og delt.
Så er det til å vente på at de spirer!  Det er forresten alltid noen som er tidligere enn andre, og seks er allerede kommet i store, gode potter med ny og deilig jord .
Jeg regner med at de blir flotte planter om to til tre måneder.
 

Bloggarkiv