fredag 10. januar 2014

HAGEPLANLEGGING I JANUAR

I løpet av høsten blei den gamle brønnen satt ut av drift, og det blei boret etter vann.
Det medførte selvfølgelig en del graving også, og jeg hadde håpet at det skulle komme snø som kunne dekke elendigheten.
Men nå i januar er det fortsatt bart, og jeg går og tenker på hva vi kan gjøre for å få denne delen av hagen til å se fin ut  til våren og sommeren.
Her er jo fortsatt et stort brønnlokk, søppelspann, leikestativ, sandkasse og litt annet.
Bærbuskene som før skjulte brønnlokket er borte, og plen er blitt til grus..
Garasjen mot høyre, og berget i bakkant avgrenser denne plassen som før var bærhage og leikeplass.
Alternativ for leikestativet er der ikke. 
Her er eneste plassen der berg ikke stikker opp i dagen. Bortsett fra helt til venstre utenfor billedkanten der det fortsatt er litt bærhage igjen.
Og mykt skal det jo være når man faller.
Jeg mener det haster med å få gjort noe her, for dette er det første man ser når man kommer inn på tunet.
Og ikke akkurat noe fint syn!  Men jeg kan jo begynne med å rydde litt.

 

1 kommentar:

  1. Akkurat samma problem har jeg her hos meg. Vi har byttet renseanlegg i höst og hele hagen ser ut som jeg vet ikke hva.....og overalt i hagen er det berg i dagen. Så utfordringene står i kö til våren, men det er jo litt moro også da.....nå kan det jo bare bli bedre, ikke sant? :-)
    Ha en fin helg! Klem!

    SvarSlett

Bloggarkiv