onsdag 20. mai 2015

VÅR I HAGEN TROSS KULDE OG REGN

Det er mye å ta seg til i hagen, og det til tross for at jeg ikke har våget å plante noe særlig enda.
Men i dag bar jeg brett etter brett med planter ut av drivhuset, og de skal ikke inn igjen.
Nå skal de få stå der til jeg har fått spadd og renset resten av blomsterbedene.
Det var mye som måtte renses i år.  Og som vanlig er det skvalderkålen som lager det største problemet.  Men jeg hadde også klart å plante en avlegger som viste seg å være noe bortimot et ugress, og som tok helt over i et av de mer sårbare bedene.  Det må vekk før jeg planter noe annet der, og før det blomstrer og frør seg enda mer.
Jeg ble ikke helt ferdig. Gikk vel egentlig lei etter en stund.  Men en tur rundt for å nyte det som er fint i ettermiddagsola ga meg lyst til å fortsette i morgen.  Håper bare at ikke været blir så mye verre.



1 kommentar:

  1. Så flott det blomstrer hos deg, det er så fint med røtter i bed.
    Vi satser på fint vær fremover, god kveld til deg.

    SvarSlett

Bloggarkiv