mandag 3. november 2014

NOVEMBERHAGEN

Det har vært en utrolig flott høst helt fram til slutten av oktober her på vestlandet, og trass i mye regn i det siste, så kan vi ikke klage.
Selv om ikke himmelen er blå, så våknet jeg i dag til et skydekke med store sprekker, og temperatur rundt 10 grader.
Det kan vi ikke klage på!

Enda blomstrer det i hagen.
Roser, cosmos og georginer er det mest av.
De fleste georginene er tatt opp og godt forvart for vinteren, men noen har fått stå igjen i påvente av frost.

Skal jeg være ærlig så er jeg glad så lenge den frosten holder seg unna.
Jeg hater islagte veger når jeg må kjøre nesten fire mil til jobb.
Men hagen, og naturen ellers, har sikkert bare godt av det.

Alternativet med de voldsomme regnværsperiodene som ødelegger både hus, veger og hager er ikke å foretrekke.
Det er fortvilet å se hvordan det ser ut enkelte plasser etter slike perioder.
På min veg til og fra jobb var det mye trist å se denne uken som gikk.
Selv er jeg heldig som kommer hjem til en blomstrende hage.

Nå skal resten av georginene i hus, og jeg skal be fint om at det blir litt frost og snø denne vinteren som kommer.

Bloggarkiv