onsdag 24. mars 2010

Utrolig hvor fort dagene flyr

Den ene dagen ligger snøen som et lokk over hagen,.
Vi stønner og bærer oss, og lurer på hvor våren blir av.
Og så plutselig er det bare noen snøflekker igjen her og der, og en etterlengtet hage dukker opp.
Men hvor er alle snøklokker, krokuser og påskeliljer jeg ventet å se?
Jeg ser ikke mye til dem!
Derimot ser jeg brukne greiner på rosetre, einer og rododendron og mye annet.
En knust krukke jeg glemte å ta inn før vinteren,
lyktene som skulle lyse opp rundt juletider,
men som snødde ned før vi våknet 19..desember.
Lurer på om noen av dem virker enda?

Men når jeg ser etter, så er jo Timian like grønn som i sommer,
og plantene på berget har ikke tatt skade av snøen!
Inne er det kommet nye skudd på oliventreet mitt.
Jeg jubler.

Og i morgen er det torsdag, og jeg kan gå i blomsterbutikken etter snopet mitt.
Forrige torsdag ble det liljer. Men nå er det tid for gult. Tror jeg.

Bloggarkiv