søndag 2. januar 2011

Det nye hageåret.

Her sitter jeg, andre dagen i det nye året, og leser hageblogger. Koser meg med å se innom mange av de faste bloggene jeg besøker. Ikke alle rekker jeg å skrive kommentarer til. For tiden det tar stjeler fra lesingen. Og det er så mye koselig å lese. Men litt etter litt skal jeg få inn noen kommentarer også.
Mange av dere har kommet langt i planleggingen for årets hage. Selv har jeg ikke ryddet plass i hodet for den enda. Jul- og nyttårshelgen og dagene i mellom har vært preget av familiesamvær, litt jobb og nødvendig opprydding i alt jeg ikke rakk før Jul.
Selvsagt titter jeg innom drivhuset av og til. Ser etter om pellisene mine har det brukbart, -og Oliventreet mitt. Jeg har et stort arbeid foran meg med klipping og ompotting, plante stiklinger og så litt frø. Men det får komme om en uke eller to.
Jeg har det ikke travelt, og det skal ikke være noe jeg MÅ, men noe jeg har lyst til og gleder meg med.
Og dagen i dag ser ut til å bli en deilig dag å være ute i.

4 kommentarer:

  1. Hei igjen Margrethe. Så mye snø dere har! Under snøen ligger vårløk og stauder i dvale, vi må nok vente enda en god stund på dem...
    Nå har vi noen vintermåneder foran oss med hageplanlegging og etterhvert også frøsådd. Gøy det også!

    Ønsker deg et riktig godt nytt år, med mange kreative hageprosjekter :)

    SvarSlett
  2. Kommenteringsproblemet kjenner jeg også. Jeg kommeterer relativt skjeldent, men av og til blir det jo at jeg stopper opp, kommer mye ann på humør og form også.

    Håper du får et riktig fint nytt år :) Det ser da ut til å starte godt basert på bildet over iallefall!

    SvarSlett
  3. Nydelig vinterbilde - og for noen flotte fjell du har fri utsikt til! "Mine" fjell forsvinner mer og mer etterhvert som løvet på trærne vokser seg til - så på denne tiden fryder jeg meg over at jeg kan se dem fra kjøkkenvinduet. Pellisene ja - jeg har seks stykker til vinteropplag på soverommet. De står med søppelsekker over seg og jeg har ennå ikke tittet etter hvordan de har det. Jeg har også en god del georginerknoller og et par fuksiaer til vinteropplag der så det blir spennende å se hva som har overlevd. Stiklinger og frøsådd - åh, vi går spennende tider i møte. Men du har rett, hagearbeid må ikke være noe man er nødt til, men noe man ønsker og har glede av - tror resultatet blir best da.
    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  4. Heisan og riktig godt nyttår.
    Vinterkledd drivhus er også flott.
    Har vært i syden der kjøpte jeg en
    god del frø så jeg gleder meg stort til vårsesongen begynner selv om det er lenge til.
    Vil ønsker deg en fin søndagskveld
    og en fin uke.

    SvarSlett

Bloggarkiv