fredag 16. mars 2012

En fantastisk formiddag!

I dag tok jeg fri fra jobben for å levere bilen på service. Stakkar, den trenger stell og ettersyn den også om den skal fortsette å frakte meg til og fra jobb hver dag.

Og hva skjer i det jeg er tilbake på tunet etter å ha levert den? Sol! Det er helt sant, og helt utrolig.
Tempetaturen er fin, og fristelsen stor. Nå blir det hagearbeid.

Men hvor skal jeg begynne? 
Det er jo rot over alt!
Knuste krukker, planterester, mange grastuster midt i blomsterbedene, og rosetre og bærbusker som trenger beskjæring.

En tur i drivhuset utløser gledeshyl over spirende frø, og Cosmos som må prikles.
Lykke!
Jeg har altså "tusen" ting å gripe fatt i.

Fire timer senere har jeg klippet ut gamle greiner av noen bærbusker. Jeg har ryddet dette blomsterbedet for rusk og ugress, ogi drivhuset har jeg priklet litt, gjødslet, sådd nye frø, og vasket potter som har dukket opp etter vinteren. Altså har jeg gjort litt av hvert. Og kjent på den herlige lufta. Værmeldingen forteller at det kommer regn igjen i ettermiddag, men kanskje rekker jeg enda en tur i hagen før det kommer. Det gjelder å gjøre seg nytte av de stundene man får.

Bloggarkiv