mandag 27. mars 2017

DRIVHUSGLEDER OG VÅR

Det finnes ikke noe bedre enn drivhus i mars når det gjelder hageliv. Når jeg tår der inne med de små spirene som prikles, og det lukter jord,  har jeg vårfølelse som ikke står i forhold til været utenfor.
Mye har jeg sådd, og mye spirer, og noe er jeg begynt å plante om, men enda har jeg frø som skal såes inne.
Blant annet skal jeg så noen flere tomatsorter. Agurk har jeg bestemt meg for å kjøpe på butikken i år. Jeg har ikke vært helt fornøyd med de sortene jeg har sådd siste åra. Ikke på grunn av mengde, men heller sortene, Sannheten er også at forbruket ikke står i stil med avlingen.  Hønsene har fått altfor mye agurk.  Derimot får jeg aldri nok av tomater.  Så i år tar jeg pause fra agurken.
Men det skal bli en del sommerblomster også,og chili. Ja og så en del andre ting som jeg skal sette ut i hagen etter hvert.  Ingen sommer uten salvie, lavendel og litt grønnsaker også.

Pelargonier som har overvintret inne er nå kommet i god vekst, og jeg skal ta stiklinger.
Og i dag skal georginerøttene fram fra den mørke kjelleren.  Så mye har jeg å gjøre i drivhuset at jeg klarer å holde fingrene vekke fra hagen noen dager til. Den trenger noen flere dager med plussgrader og sol.

1 kommentar:


  1. شفط بيارات

    يلجأ فنيين شركة تسليك المجاري بالرياض للعديد من الوسائل الاخري كالشفط باستخدام المعدات المتطورة كالمواتير
    تسليك مجاري بالرياض

    وذلك في سبيل تخليص المتضررين من المجاري الموجودة بالارضيات وعلى الاسطح المتعذر ازالتها ،
    وايت شفط بالرياض

    لا يمكن بأي حال ان تتواجد المجاري في منازلكم بعد الأن لان فنيين شركة تسليك مجارى داخل الرياض
    وايت شفط المجاري بالدمام

    سيقومون باللازم وذلك في سبيل تخليصكم من كل المشاكل المحيطة بكم .
    وايت شفط المجاري الدمام

    شركة تسليك مجاري بالرياض

    SvarSlett

Bloggarkiv