søndag 4. juni 2017

SÅ VAR DRIVHUSET "TOMT" FOR SOMMERBLOMSTER

Jammen sa jeg TOMT! Godt jeg tok med "for sommerblomster".
Mesteparten av de ca 150 sommerblomstene har jeg plantet ut eller gitt bort, men det er likevel ganske fullt i drivhuset.

Det som står igjen er tomater, paprika, chili og basilikum.
Ja, og så en del avleggere! - Og litt annet.

Så må jeg innrømme at der er noen bokser med nysådde frø. Et lite uhell med vann i esken med frøposer er årsaken til det.  Jeg kaster jo ikke frø! Og så er det dette med pelargoniene som skal knipes.
Jeg kniper og kniper, men klarer ikke kaste,  Så nå er det minst 20 avleggere .

Jeg sådde nok litt vel mange basilikum også.  I fjor døde noen av dem før de ble ordentlig fine planter, men i år har alt tatt seg.  Og jeg har gitt til jentene mine, så de har nok.  Jeg har klippet ned en gang, frosset noe og laget basilikumsmør.
Nå skal jeg klippe igjen og lage basilikumolje. Et godt tilskudd i maten.

Og i dag regner det.  Kanskje jeg skal se om det er noe mer jeg kan gjøre i drivhuset? Eller ta på meg regnklær og gjøre en hagevandring med tanke på nye prosjekt.  Fyre i utepeisen og sette seg under tak og bare nyte lukten av sommer er også et alternativ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv