mandag 21. mai 2012

Slipp plantene ut i det fri!

Endelig kan jeg åpne dørene til drivhuset.
Endelig kan jeg bære plantene ut.
Mange av dem for godt.
Det er fint å kunne bevege seg der inne igjen,
uten å rive ned all verden rundt meg.

Og det er godt å få spylt litt gulvet og vasket bord og benker.

Tomatplantene har fått større potter å vokse i,
og agurkplantene er bundet opp.
Nå kommer det en mengde blomster på dem også.
Og jeg har satt ut et par frilands agurkplanter for å se om de tåler å stå ute.
Jeg har aldri prøvd dette før.
Frilandsagurker altså.
Er spent på om jeg får dem til.

Endelig kan jeg  se at det spirer i gulrotkassen også. 
Og endelig kan jeg sette ut kinakål-planter uten at de blir ødelagt av kulde i løpet av natten.
Prosjekt kjøkkenhage er ikke blitt til mer enn 3 kasser enda,
men det blir nok flere med tid og stunder.
Det titter visst opp noen frøblad til salat også,
og noen av løkene viser seg.
Og været? Det lover godt for dagene framover.
Herlig!


Bloggarkiv