søndag 1. juli 2012

- og blått er flott!






Blått er også en farge som kan dominere i hagen vår.
Kanskje fordi blått er en god farge mot rosa.
Og det er fargen jeg velger oftere enn alt annet.



Denne kjøpte jeg altfor tidlig i vår.
En stund så den nesten død ut,
men nå har den tatt det igjen og blir bare finere og finere.












Blå Akeleie er det mye av på denne tida.
De dukker opp over alt, og er trofaste fra år til år.
Sammen med de rosa.
De frør seg selv.
Tro om de hvite kommer igjen på samme måte.


Lobelia er også en plante jeg bare må ha i hagen.
Og den må være blå.
Pussig nok har jeg glemt å kjøpe Lubelia til kanter i år, så når jeg ser meg rundt, så er det visst bare denne jeg har i år.
Mon tro om jeg finner dem i planteutsalgene enda.






Honningurt har jeg overalt i år.
Det var denne jeg sådde av frø, og som jeg ikke visste hva var.
Hadde kjøpt den fordi det sto at den trakk til seg insekt.

Fra nå av skal jeg så den på grunn av fargen.
Den er nydelig.

Bloggarkiv