mandag 30. juli 2012

Sol og regn gir frodig hage.

Vi kan vel alltids klage over regnet,
men sannheten er vel at jo mer regn,
jo frodigere hage.
Så fin blir den vel ikke alltid når alt tynges ned av tunge regndråper,
men absolutt frodig.
Etter noen dager med kraftig regn,
og så herlig varmende sol er min hage blitt noe som ligner en regnskog av blomster.
Liljer, roser, lavendel, georginer, stemor, ringblomster
og litt av hvert annet drukner i hverandre.
Jeg lærer aldri!
Nå har jeg plantet for tett igjen!
Og det er bare en ting å gjøre for å redde noen av staudene.
De må flyttes!
Men hvor?
Liljene mine er kraftige i år,
men når fem av dem står så tett at de "drukner" hverandre,
da må jeg huske det en måned framover.
Det må tynnes ut eller flyttes.
Sola skinner, og jeg må ut å rydde i hagen. 
Herlig!


4 kommentarer:

  1. Et herlig Flor. Det er jo helt sant at Hagen bugner best i regnvær. Bare stilkene er sterke nok til å tåle tyngden av de frodige blomstene og regndråper. Hos oss regner det så mye at jeg må tenke gjennom om plantene jeg setter nedi er værbestandige. Liljene dine ser ut til tåle det godt!!!

    SvarSlett
  2. Så herlige liljer du har! Jeg elsker liljer og får aldri nok!

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  3. Været får vi ta som det kommer, men det er nå deilig med noen varmende solstråler innimellom. Akkurat liljene syns jeg tåler regn og vind ganske bra. De fleste er så stive i stilken at de står gjennom en liten kuling.
    Dine hvite liljer var nydelige!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Hei, så flott blogg du har.
    Lagt meg til som medlem hos deg :)
    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett

Bloggarkiv