tirsdag 12. mai 2015

HVEM HAR TID TIL BLOGGING .....

når drivhuset er fullt av planter som skal pottes om, stelles og prates med?
Ikke denne damen, - ser det ut til.
Hun er helt oppslukt av alle plantene sine.
Jeg kom seint i gang med drivhuset i år.  Og da det så skjedde, så fant jeg ut at jeg skulle rydde opp i alle frøposene. Det sto den del igjen etter i fjor og forfjor.
Selvfølgelig spirer ikke alt, men langt mer enn jeg trodde. Så da blir det litt mye å forholde seg til etter hvert.  Alt gikk bra så lenge det var snakk om spiring.  Men da jeg skulle til å plante om i småpotter blei det kaos.  Jeg hadde for lite av både små og litt større potter.  Og det er langt til nærmeste hagesenter. Dermed blei det lange diskusjoner mellom meg og plantene.  De ville over i større potter, og jeg protesterte.  Hvor mange ganger jeg har gått rundt meg selv de to siste ukene er helt umulig å telle.  Altfor mange i alle fall!
Så er det alle de frøene som det ble noe av til tross for utgått på dato!  Hva skal jeg med 20 kirsebærtomater, 15 potter småbladet basilikum, minst like mange cosmos og over 30 levkøyer?
På samme måte er det med purre, isbergersalat, blomkål, salvie og lavendel og mange flere. Når de blir litt større og kan plantes ut, er det ikke lenger noe problem.  Da blir de spredd til venner, familie og arbeidskamerater, og skaper glede.
Drivhuset er ikke helt fullt.  Hadde jeg bare hatt flere hyller og bord, så kunne det blitt enda fullere.
Nå er det gulvet som må ta av for min plantegalskap.  Noe må gjøres!


Bloggarkiv