tirsdag 26. april 2016

PROSJEKT OVERBYGG



Vi har lenge savnet en plass i hagen hvor vi kan sitte  om det kommer litt regn. Vi har jo det lille "busskuret", men der er det ikke plass til så mange. Og selv om jeg har protestert både vel og lenge mot å sette opp overbygg i "steinhagen", så innså jeg jo at den uteplassen ville bli brukt mye mer om vi fikk det.

Men hvordan? Vi blei til slutt enige.  Et solid bygg som vil tåle noe vind, og som dekker 1/3 av arealet skal bygges over peisen og et stykke fram.
Ingen vegger, men tett skiftertak er vi enige om.
Jeg er jo redd for at et slikt bygg vi ta mye av sola, men så er det jo dette med regnet da. Vi bor jo på vestlandet.

Nå er vi godt i gang.  Det vil si; det er mannen i huset som jobber med dette prosjektet så langt.
Min jobb er nok å rydde etter hvert som arbeidet skrider fram.
Inn i mellom kommer store og små familiemedlemmer bortom og hjelper til..
Taket er tett, men skifterhellene er ikke på plasse enda.  Og jeg har en del pussearbeid jeg skal ta meg av.
Vårsola slipper ikke til i hele hagen lenger, men når klokka passerer tolv, så smyger den seg inn under overbygget.  Vil jeg ha sol til frokostkaffen må jeg finne meg et annet sted. Men det gjør jeg vanligvis også.  Da er hytteterrassen den fineste plassen og sitte.  Der har jeg lange samtaler med hønsene og småfuglene i trærne rund.
Jeg regner med at jeg etter hvert blir fornøyd med å kunne sitte ved peisen selv om det regner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv