mandag 5. mars 2018

Den som venter ....

Slutten av februar og starten på mars har vært ekstra kald i år, og jeg har utsatt våren en uke.
Min vår starter vanligvis i drivhuset 1. mars.  Men ettersom det ikke var helt klart der etter vinteren, og frosten nektet meg vann der inne, så utsatte jeg det hele.

Både jord og frø er for lengst kjøpt inn, og det siste jeg tenker på før jeg sovner om kvelden er at i morgen blir det såing.  Det er forresten det første jeg tenker på om morgenen også; - at i morgen ....

Men nå har jeg bestemt meg! I morgen skal de første frøene i jorden.
Det blir sommerblomstene som får førsteprioritet.  Noen frø er kjøpt, andre har jeg samlet i egen hage.

Jeg er veldig spent på om jeg får til Blodbegerfrøene. De skulle nok allerede vært sådd, men når det nå engang blei slik med den uventa lange vinteren, så får jeg bare håpe på planter til sommeren likevel.

Bloggarkiv