fredag 16. mars 2018

ENDELIG!!! Frø + jord + vann + varme = vår

Så blei det endelig litt fart i våren. I alle fall i drivhuset. Ute er det ikke så mange bare flekker enda, og det blåser en sur vind selv om sola skinner og gir håp om mildere dager. Jeg har fått skiftet jord på mange av pelargonien. Og jeg har tatt noen avleggere, og dem satt i jord.
Det beste av alt er at jeg har fått sådd en del frø.
De mest vanlige som Stemor, Tagetes, Cosmos  og Løvemunn hadde førsteprioritet sammen med Blodbeger.  Og så blir det å vente.
Alt kom skjevt ut i år.  Ikke bare været skal ha skylden, men også influensaen får ta skyld.  Til tross for vaksine før Jul måtte jeg til pers.  Vondt i halsen og hodepine noe dager var bare et varsel.  Nå, etter 14 dager, sliter jeg med det
samme, samt litt surkling øverst i lungene.  Stemmen har vært borte, og er ikke ordentlig tilbake enda, men penicillin virker. Og da orker jeg litt og litt mer. Jeg må så litt mer i morgen, men for i dag er det nok. Frøene har fått vann og jord og står mørkt. Det blir spennende å følge med.
Det er ikke så mye å ta bilde av enda, så jeg henter sommerglede fra arkivet.



Bloggarkiv