fredag 7. august 2009

Iris for 2010 og litt annet.


For noen dager siden var det liljer som fikk min oppmerksomhet (og lommebok), i går var det iriser.
Før full jobb-tiden, og før studier og politikk, hadde jeg mange stauder og iriser i hagen. Så kom en tid da jeg ga opp ugressluking og "småplukk". Og det gikk som det måtte gå; - mye forsvant.
Nå er alle sånne uvesentlige ting lagt til side (ikke jobben), og jeg kan konsentrere meg om hagekos igjen. Inkludert blogging. Ikke minst det å lese andre sine blogger, og se på alle de flotte bildene.
Jeg hadde laget meg en ønskeliste ut i fra andre sine bilder i sommer, og i går sendte jeg bestilling til Nautesund Plantesalg (har aldri bestilt noe derfra før). De har forresten en innholdsrik hjemmeside.
Så når jeg først er innom der, så blir det "hagevandring".
Men, men, men! Hvordan skal dette ende? Før alle katalogene er havnet i "hageskuffen", og før vintermørket senker seg over hagen, så må jeg få den utvidet med det doble (hagen altså).
Og hva med lommeboken? Flere med samme dilemma?

1 kommentar:

  1. Her kjenner eg meg att. Fristelsane er mange, og plassen for liten. Det vert mange overraskelsar om våren.
    Tulipanløkar er mitt problem :-).
    Helsing Kristine

    SvarSlett

Bloggarkiv