søndag 20. desember 2009

Og så kom den!

Hvor er hagen blitt av? Under et veldig tungt skydekke er verden blitt nesten hvit.
Dette synet møtte meg da jeg åpnet hoveddøra i dag.
"Oiiiiiii", sa jeg
"Åååååååå", sa jeg
"Så nydelig .....", sa jeg
Men han som hadde en traktor som hadde sagt stopp, sa heilt andre ting.
Heldigvis ordnet alt seg til det beste.
Og jeg er helt sikker på at hagen har godt av dennen deilige dyna.
Krysser armer, bein, fingre og tær for at det i alle fall varer til over Jul.
Og kanskje får vi litt sol også.
Det ser lovende ut.
Bare et par bekymringer har jeg;
Hvordan har dyrene i skogen det?
Og hvordan blir det å kjøre på dette føret.
De tre milene til jobb i morgen.
- og de tre tilbake, - og opp de bratte bakkene hjem?
"Kommer tid, kommer råd" heter det jo.
Og jeg får fylle bilen opp med bøker
og varer før jeg prøver meg.

GOD JUL!

5 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt med all snö! Så enig, men tre mil till jobbet, det var långt..

    SvarSlett
  2. Det er pent med snø, og det gir julestemning! Men det er ikke morsomt å kjøre bil på snøglatte veier, nei.

    SvarSlett
  3. Hei igjen Margrethe.
    Stakk bare innom for å ønske deg en riktig god jul :)

    SvarSlett
  4. Jeg håper også snøen varer! Ser så herlig ut i hagen! :)

    SvarSlett
  5. Herlige julesnøen :D
    Her har det lavet ned i dagesvis nå, og det er virkelig vakker ute.

    God jul!

    SvarSlett

Bloggarkiv