lørdag 23. februar 2019

NYTT HAGEÅR -FRISTELSER

En mild etterjulsvinter er ikke god å hanskes med når man skal prøve å drøye drivhusvåren. Min selvpålagte begrensing, om ikke å starte i drivhuset før 1. mars, blir en daglig kamp.
Alle frøposene jeg har på lager, er forlengst tatt fram. De er blitt gjennomgått flere ganger, og planer for såing er revidert opp og i mente.
Noen frø er samlet inn i hagen, noen er rester fra ifjor og ganske mange blei kjøpt på tilbud i høst.
Om høsten er jeg sikker på hva jeg også vil ha til neste år, både av nytt og gammelt. Og da handler jeg på billigsalg. Så er det kjekt å så gjennom alt dette da når såtid nærmer seg.  Det begynner å klø i de "grønne" fingrene.

Jeg nådde 18. februar. Da var det slutt på selvpålagte restriksjoner.  Jeg startet våren på kjøkkenbenken, etter å ha innhentet tillatelse fra mannen. Det skulle jo egentlig være en tilbakelagt situasjon det å bruke kjøkken og stue til drivhus. Det blei investert en del i det drivhuset vi satte opp, nettopp for å unngå dette.  Men når strømprisene er som de er, da .....

Jeg har ikke tenkt å bruke hele kjøkkenbenken, så det blei å velge noen få sorter.  Physalis, basilikum, ampeltomat, en type agurk og Cosmos.  Bare noen få frø av hver.  Og så noen stiklinger av stueplanter som kan plantes ut til sommeren. 
Jeg er i gang! Og det spirer! Det er vår! - På kjøkkenet.


Bloggarkiv