fredag 5. juni 2009

Blomster i bed på berg.

Det er et forsøk, og jeg er slett ikke sikker på om det går bra. I alle fall må jeg være forberedt på å vatne hele sommeren hvis vi får oppleve mye sol. Men når jeg ikke har plass til alt jeg ønsker meg i eksisterende bed, så må jeg lage plass. Noen røtter og greiner av en krypmispel hjelper meg med å lage en kant sammen med Bergknapp. Uten en liten fordjupning i berget der jord og rusk lett samler seg hadde jeg ikke våget å prøve dette. Regnet ville vasket vekk jorda med en gang. Jeg setter en krukke i enden av bedet, legger noen fine steiner der. Det skal nok mer til før dette blir fint. Må bare gå noen runder med meg selv.
Blomster som har fått plass i bedet til nå er: Aurikkel, en rosa Margeritt og en gul Sommergeorgine. Utfor kanten henger Bergknapp (rosa) og Krypmispel (som akkurat nå blomstrer på sitt beste).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv