fredag 12. juni 2009

Pelargonia på plass igjen.

At planter kan skape så mye frustrasjon som min (forhenværende) hvite Pelargonia, skulle man ikke tro. Jeg hadde hatt den noen år, og den var så feiende flott. Større og finere for hvert år. Så i høst valgte jeg å ta en del avleggere. Både med tanke på å gi bort, men også ha flere selv. Og hva skjer? Borte vekke er alle sammen. Aner ikke hvor de har tatt vegen en gang. Er det rart at jeg er frustrert. Borte vekk var også en rød. Tilbake er bare de varm-rosa og frustrerte meg.

Og så begynte jakten på en ny hvit. Det tok meg tre hagesenter og to gartneri før jeg fant den jeg ville ha. Den skulle nemlig ligne min gamle helt og holdent. Hva den heter vet jeg ikke. Jeg kan for lite om disse plantene, selv om jeg elsker dem. Kan det være Hvit Märbacka?

Jeg fant en ny knallrød også. Men vet heller ikke hva denne heter. Innbiller meg at det er "Frideborg", men er ikke sikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv