torsdag 4. juni 2009

Druer i drivhus

Det er blitt juni, og jeg holder nesten pusten i stum beundring. For her inne i det lille drivhuset strekker drueplanten seg opp mot taket, tar tak i stangen jeg har lagt på tvers, og lager seg til med drueklaser. Det er den grønne druen som jeg tror er en av avleggerne fra Hellas. Den står her på andre året, og i fjor fantes det ikke tegn til druer. Bare fine grønne blader. Jeg er så fasinert at jeg stadig må inn og titte på den.
Den nye røde som jeg kjøpte fra Zimtrade, ser også ut til å ha det bra. Denne planten har enda ikke begynt å strekke så mye på seg. Men den vokser. Såpass ser jeg. Og så har den bitte små drueklaser. Men det er vel for mye forlangt at den skal bære frukt allerede i år.
Selv om den ser ut til å trives, så er den kanskje plassert i feil hjørne av drivhuset? Er det noen regler for slikt?

Bloggarkiv