søndag 7. februar 2010

Drivhuset skal fram i dagen.

Nå har det vært minusgrader og hardpakka snø rundt og på drivhuset i to måneder.
Men med et par plussgrader og noe oppbløtt snø, skal det gå an å få spadd seg veg inn i dag, -tror jeg.
Nå har det seg slik at inngangen til drivhuset ligger slik til at det ikke har vært mulig å få til måking med traktor.
Og dermed er dette ikke blitt prioritert.
Hvem snakker om drivhus når det er mer enn 200 meter privat veg
og et stort tun som skal måkes?
Men i dag, søndag, da skal jeg ta spaden fatt.
Etter at plussgradene dukket opp denne uka, har jeg ikke hatt en ledig stund.
Dermed har det ikke blitt tid til hverken det ene eller det andre.
Og i går var det lørdagsåpent bibliotek, så da gikk den dagen også.
Men i dag!

Bildene er ikke fra sånn som det er i dag,
Her er nok mer snø enn dette.
Men jeg skal ikke ut å ta nye bilder før jeg begynner.
Da glemmer jeg bare måkingen, og ender som fotograf i stedet.

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg hatt en skikkelig rundtur i hagen din, hvilken fornøyelse. Du har jo mye her, endelig har jeg tid å gå in å kikke. Hvordan gikk det med dine druer? Ja, stikkelsbæren er høyt skattade her i huset og rabarbra er et måste, først som paj før midsommer og siden som saft resten av sommeren. Ungdomen elsker den. Jeg dytter bare en kvist av alle ribessorter i bakken og snart kommer det skudd og en ny busk. Alle dine hagerom ser inspirerende ut, tror du er glad i ildsteder. Men best av alt, tenk å bygge sitt hus på skarven, med den utsikten :) og dammen med ender, ser frem mot sommeren, hvilket ljuvlig prosjekt. Så har jeg lært hva blokkebær er, bruker du dem? til bærsuppe eller hva? Jeg kunne ha skrevet en lang avhandling her så nu slutter jeg, glad at jeg kan få med mig hele hagen din iår :) Og du, dine fotografier er nydelige, den sommerfugeln på timiansplanten, helt utroligt!
    Ha en finfin søndag nå, og ikke slit deg helt ut med snømåkingen.

    SvarSlett
  2. Hei! Hvordan gikk måkingen? Skjønner hvordan det er med måking og fotografering. En vet jo hva en skal prioritere om en får velge mellom det ja,)
    Rekner med det snart blir full fart i drivhuset. Syns det går så fort jeg nå, fra februar og utover.

    Og avokado er egentlig ganske lett å få til å spire. Så jeg tenker etter du har satt den i jord(bare halve delen,tror det var den spisse delen opp)så kommer den fort opp. En kan og sette halve delen i vann, ta fyrstikker på sidene som støtte så ikke hele ligger i vann.

    Flotte vinterbilder!

    :)

    SvarSlett

Bloggarkiv