fredag 21. mai 2010

Tid for å nyte.


I dag har jeg endelig tatt meg tid til å nyte mai-hagen.
I det siste har det handlet stort sett bare om drivhus.
Men i dag har jeg faktisk luket litt ugress, plantet i et par ampler og i en krukke.
Og sittet rett opp og ned i en stol og sett på fargeprakten i hagen.
Det er utrolig hvor ideene myldrer fram når jeg etter en liten høneblund i en hagestol våkner i kveldsolen til fuglekvitter.
En liten fotorunder hjelper også på. Ideene blir ikke ferre.
Bare lommeboka er like uberørt og tom som før i dag.
Så i morgen skal jeg ta vare på avleggere fra i fjor, og få dem ned i god jord. Først ta vare på det har, så kjøpe nytt.
Det er foresten på tide å plante ut noen av de selvsådde sommerblomstene også.
For nå må det da endelig være varmt nok.

Jeg valgte ut de lyse fargene til bildene i dag, selv om det er de gule og røde  løkplantene som enda dominerer.

8 kommentarer:

  1. Vakre sommerlige bilder :) Fruktblomstringen er sååå nydelig på nært hold!

    SvarSlett
  2. tenk at man skal bli så glad bare for å se noen bilder fra en eller annen hage .. sitter her og gliser fra øre til øre :))

    takk for titten.. det var nydelige bilder:))

    god pinsehelg ønskes fra Bea i Tromsø

    SvarSlett
  3. Det er viktig å ta seg tid til å nyte vårhagen også, ikke bare jobbe i hagen. Nå er det jo så mye som starter å blomstre som man ønsker å få med seg, og fruktblomstringen er bare helt nydelig. Her blomstrer nå både morell- og plommetrær, og snart også epletrærne :)

    Nydelige bilder!
    Fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  4. Vakkert! Og ja, det er viktig å ikke glemme å nyte hagen.

    :)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder. En viktig del av haging er også å sette seg ned og nyte den! Jeg skal bli flinkere til det i år har jeg lovet meg selv :)

    SvarSlett
  6. Nydelig blomstring hos deg. Her er det like før plommetrærne blomstrer, og jeg gleder meg som en unge. Det er første gangen de blomstrer skikkelig:)

    SvarSlett
  7. En kakafoni av färger som möter en ute nu, det milda behagliga blir nästan borta i allt det gula och röda, så fint att du fokuserar på dem. Njuta, ja, man försöker men så rycker det i fingrarna, rensa här, dela där.. det är faktiskt inte lätt att bara sitta stilla .

    SvarSlett
  8. Hei!
    Takk for tips:-) Ja, både oliven og laubær er flotte trær.
    Men hva med trekk?? Oliventreet mitt står kanskje litt trekkfullt...!?
    God kveld
    Kristin

    SvarSlett

Bloggarkiv