søndag 17. mars 2019

Hjort i hagen og i grytene

Er du der nå igjen! Jeg håper du lar det stakkars treet i fred. Samme hva jeg sier til deg og dine venner, så trosser du. Frukttrær, Hortensia, Eføy og en del andre busker bør få stå i fred, - om vi skal være venner.
Du er jo veldig glad i jordbærplanter, gulrot, purreløk (nei det skulle vi ikke tro), kålplanter og jordskokk også, men noe av det klarer jeg til dels å skjerme. Men husker du de seks flotte grønnkålene jeg hadde spart til vinteren?
Nei du glemte dem vel i det øyeblikke alle seks var fordøyd. Jeg har ikke glemt.

Nå har husfar felt en del furu bort i skogkanten i vinter, slik at dere skulle få litt tilskudd til det dere beiter på innmarka. Men det er som om dere aldri får nok.
Jeg håper på en varm og fin vår med passe regn, slik at gresset gror fort i skogen.  Da får jeg kanskje ha hagen i fred en stund, ogbonden får gras til kyr og sau.

Det er mange av dere, og noen havner i fryseren i løpet av høsten. Senere i grytene.  God mat som de fleste liker. Mest populært er marinert kjøtt stekt på grillen, og deilige salater til med ingredienser fra hagen.
Da er det ingen som klager. Ikke jeg heller.  Jeg skulle bare ønske at dere lot hagen min i fred.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv