mandag 29. april 2024

Salgsbu i ødemarka

Jeg liker veldig godt å gi fra meg av overskuddet jeg har både fra hage og strikkelageret. Men ikke alle liker å motta uten å betale for det. Så kom ideen om salgsbu. Det er bare det at vi bor langt i fra allfarvei.  Få  er det som kjører forbi, og bare noen flere som går tur forbi. Kan det likevel fungere? 
Den snille mannen min lager i alle fall bua. Støper den fast (her kan være værhardt), maler den og resten er opp til meg.
Det er bare for meg å fylle den med overskuddet. 



I første omgang blir det raggsokker, sjal og panneband. Litt syltetøy, gele og urtesalt fra fjorårets produksjon.
Så satte jeg ut de første plantene. Litt modig ettersom nattetemperaturen er under ti enda. Tagetes, Lobelia og Solsikke ser ut som om de klarer seg godt. Tomat- og paprikaplanter får jeg vente litt med.
Jeg har sådd tomatplanter i flere omganger, så det skal også bli nok til planteloppemarkedet til hagelaget også.  

Og om et par dager kan jeg legge ut rabarbra i bua også. Alt det andre kommer når det kommer. Og om det blir noe omsetning står igjen å se. Men det må jo prøves.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv