torsdag 3. juni 2010

Det går altfor seint.

Men det er ikke viljen det står på. Ekstra jobb, hagelagsdag, selskap og handel tar av tida jeg vanligvis bruker i hagen. Alt er jo både nødvendig og kjekt når det kommer til stykket, men med bedet på berget går det seint.
Men jeg ser at det hjelper å ta bilder for å få en oversikt..
Nå har jeg tatt bilde fra toppen av berget. Sitter jeg på benken der oppe så ser jeg ned i hagen og utover Hardangerfjorden mot Rosendal (se bloggtittel m/bilde).
Jeg ser at jeg enda ikke har tatt vekk den blå krukken som jeg bruker til avleggere selv om mesteparten av plantene er satt ut. Jeg ser at berget ikke har fått sin årlige gjennomgang med høytrykksspyleren, Jeg ser at jeg manger de runde store steinene som jeg plasserer i bedet etter luking. Og jeg ser at det enda er plass til flere planter.
Kanskje ordner det seg på søndag. Da har jeg en hel fridag å ta av.
På handletur (jaktet på selskapsklær) måtte jeg innom "tingtangogsmåtteri-butikker". Det er ikke til å unngå. Og da fant jeg disse to småfuglene som passet så inderlig godt på peishylla i hagen. Mens det jeg egentlig så etter var en froskeprins.

4 kommentarer:

  1. I mine øyne ser berget bare flott ut ;)

    SvarSlett
  2. Du er heldig som har så flotte berg i hagen:)
    Men det er vel sånn, at det andre har ønsker en seg.
    Jeg har flat hage, og ønsker meg litt bakker, en av naboene har bakker, og ønsker seg flat hage.
    Stein er så flott!
    Satser på fint helgevær, så du får tatt endel av det som står igjen.
    God helg:)

    SvarSlett
  3. Jeg synes også berget ser fint og velstelt ut.
    Så søte fugler du har pyntet opp med :)

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  4. Dette berget ser flott ut.
    Koselig beplantning og pynt.
    Steiner pynter oogå fint opp.
    Så her skal du være fornøyd :)
    Ønsker deg en fin hagehelg i juni.

    SvarSlett

Bloggarkiv