onsdag 30. juni 2010

Etter en ukes fravær.


Jeg måtte bare vekk en ukes tid. Men å forlate hage og drivhus midt i vekstsesongen er ikke lett.
Det vil jo helst gå bra med mange gode hjelpere, men likevel .....!
Været har vært helt ideelt for hagen. Mye regn og brukbar temperatur.
Så hagen er faktisk frodig og fargerik å komme hjem til.
Ugresset snakker vi ikke om!
Men det er frodig det også.
På bildet ser vi Løpstikken som har tatt helt av i år også.
Det var vel denne uken jeg skulle klippe flittig av den.
Nå står den klar til å blomstre, og jeg må ut å klippe det jeg bare makter.
De gamle irisene mine blomstrer ved siden av, sammen med en stor akeleie.
Det blir ikke så mange blomster på irisene. Lurer på hva jeg gjør galt.
De gamle liljene, som bygdefolket kalte "Keiserkrone", men som ikke er det, blomstrer også. Blomstene på disse er større enn på mange år.
Flotte så lenge som de står slik som nå.

Drivhusplantene skal jeg ikke si så mye om her.
Bare det at jeg måtte kaste tre Pelargonium.
Og at jeg har brukt nesten tre timer nå i formiddag, og må sette av et par timer i kveldingen også.
Den som var drivhuspasser har nok vært raus med vannet.

Bloggarkiv