torsdag 10. juni 2010

Når turistskipa kommer er det sommer.

For noen flotte dager det har vært i det siste! Ingen tvil om at nå er sommeren her. Det er tre ting som gir meg den gode sommerfølelsen bortsett fra været da.
Det er først og fremst frukttrærne som blomstrer. Deretter de lys rosa rododendronene som plutselig åpner seg mot sola. Og så; turistskipa inn og ut fjorden. Jeg går tidlig ut om morgenen. Koser meg med fuglekvitter og deilige lukter fra hagen og naturen rundt. Og så hører jeg at det kommer et større skip inn fjorden lenge før jeg ser det.
Den dagen jeg tok dette bildet, var det strålende sol, men langs fjorden var det litt disig. Ser en godt etter ser man likevel solen glitre i vannet. Senere på dagen kom skipet ut fjorden igjen.
I morgen er det meldt regn, og det er jeg glad for. Håper bare det gir seg fort når det har vannet hagen og skogen en del. Naturen trives ikke så godt uten noen byger av og til.

2 kommentarer:

  1. Vi trenger litt regn en gang i blandt. I dag regner det her også, og det trengtes, for nå var det tørt, men jeg håper det gir seg utover dagen.

    Nå blomstrer også endelig rhododendronen i hagen min :) Nydelig blekrosa farge på din.

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  2. Jeg har sett noen turistskip forbi hos meg også, og flere blir det! Geiranger er et kjent reisemål for turistene. Nydelig blomstring på din Rhododendron...Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett

Bloggarkiv