mandag 4. mai 2009

Tulipaner



Vi har ikke så mange sorter tulipaner, men de vi har formerer seg og gir en varm glød til den gule vårhagen. Jeg skulle ønske jeg hadde vært flink til å notere navn på sortene.
Nå hadde det sikkert ikke vært så mye hjelp i, hvis jeg da ikke samtidig hadde tatt bilder av dem. Kan det være at jeg for ettertid blir flinkere til dette? Jeg synest jo at tulipaner er noe av det vakreste som finnes. Og det fasinerer meg å se hvordan din lukker seg i grått vær, og åpner seg når solen varmer dem.

Er det ikke rart hvor den lange stilken klarer å bære de store tunge kronbladene? Elegante er de, så sant ikke en vårstorm kommer og legger dem flate. Til neste år må jeg se til å få plantet flere.
Jeg har ikke bilder av alle tulipanesortene våre, for før jeg kom på at jeg skulle fotografere dem så var de avblomstret. Og endatil er det ikke mer enn 4. mai i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv