mandag 25. mai 2009

Rød drue

Nå er den på plass i drivhuset! Og ettersom det var en kraftig plante jeg fikk fra Zimtrade, så har jeg store forhåpninger til at den skal finne seg til rette der inne. Men så har jeg ingen erfaring med druer, og er litt skeptisk til min plassering av den i det nordlige hjørne med det samme vi kommer inn døra. I motsatte dagonale hjørne står den hvite (fra Hellas tror jeg). Den trives i hvert fall.


Jeg skal passe godt på den. Det ville jo være kjekt å overraske Vidar med druer fra eget drivhus. Han er veldig skeptisk.
I går var det mye snakk om druer i radion. Det er tydlig at flere og flere prøver seg med dette på friland. Nye og forbedrede sorter og et varmere klima har fristet mange. Jeg har nå en plante på friland og to i drivhuset.
Den som har stått ute i vinter, har klart seg veldig bra. Men det går seint før den kommer med blad. Skuddene har sett fine og friske ut, og smått om senn kommer det blad også. Jeg får se når varmen kommer. Kanskje den skyter i været. Det er jo det jeg håper på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv