torsdag 21. mai 2009

Tomater, Agurk og Paprika

er på plass i drivhuset. Så nå kan jeg håpe på at det går bra med alle sammen. Jeg er veldig spent på agurken. Det bruker ofte å komme en slags midd på den, så er det over før det har begynt. Men i år har jeg skiftet all jorden på den siden de står, og jeg har sprøytet. Så skeptisk som jeg er til all slik sprøyting, så tynnet jeg sprøytemiddelet veldig ut. Tar heller sjansen på at jeg må sprøyte flere ganger.

Jeg har bare to agurkplanter, fire tomatplanter og tre paprika. Så er det rikelig med persille som kommer. Den store planten fra i fjor er der, men i fjor frødde den seg, så avleggere kommer i fleng. Når de blir større, og våren varmere, skal jeg plante noen av dem ut i blomterbedene.
Drueplanten tar mye plass på ene siden. Men det skal jo helst være i taket, så det er nok plass til mer der inne enda. Jeg skal klippe salvien litt oftere i år, ellers overtar den mye av plassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv