torsdag 28. mai 2009

Sølvarve -

Gammel staude som aldri svikter. Den tåler det meste. Til tider har den ergret meg når den sprer seg utover, og dekker mer enn tenkt. Men så kommer den i mai/juni med sine kritthvite blomster og lyser opp. Skal den holde seg fin utover sommeren, og kanskje komme med en blomstring til, så er det viktig å klippe vekk det som er vissent.
Jeg har en som kryper i grusen foran drivhuset, en som henger fra taket på "Busskuret*" (bilde) og en som henger nedover en murkant.

Og ser jeg meg rundt, så er det noen avlegger her og der, som jeg slett ikke har plantet. Stort sett får de være i fred. Den på taket gjør seg ekstra godt når den utpå sommeren henger en halvmeter ned sammen med rosa Sedum (som ikke blomstrer på samme tid). Dette er jo som snø på taket i Juni. Selve blomsten er så hvit, så hvit, - og enkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv