mandag 4. mai 2009

Forsythia/Gullbusk

Vi har så langt bare en Gullbusk i hagen. Den står høyt og fritt på berget over Steinplassen. Hvordan den havnet der, er det ingen som husker. Sansynligvis er den kommet som avlegger fra en eller annen hagevenn for mer enn 20 år siden. Og desverre har vi ikke stelt fint med den. Den første tiden fikk den nok alt for lite jord. Seinere var det en busk som ungene tok fatt i når de for forbi, og mest sansynlig blei greinene brukt til piler. Den var jo så lett tilgjenglig.

For et par år siden begynte vi å stelle litt bedre med den, og den har gitt oss mye igjen. Men jeg er ikke helt fornøyd med fasongen, selv om jeg klipper og klipper. Nå skal den få stå i fred til blomstene faller av. Da skal jeg ta med meg saksa og frisere litt mer. Er bare så redd jeg gjør feil, for da mister jeg vel noe av blomstringen til neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv