onsdag 27. mai 2009

Drivhuset en uke etter planting.

Nå har jeg latt plantene i drivhuset få en uke på seg til å finne seg til rette der, og i dag tok jeg en inspeksjon.
Tomatene er kraftige og har allerede små blomsterknopper. Høge er de ikke, men de ser friske og fine ut.


Agurken har det kanskje litt kaldt, og de store blada de hadde da jeg plantet dem, ser ikke fine ut. Men - de vokser! 5 cm og nye blad på gang. Da kan det hende jeg slipper mer sprøyting da. Krysser fingrene og håper på det beste. Hvis fineværet kommer nå, så kan jeg begynne å binde dem opp i helgen. Litt hjelp må de jo få til å strekke seg opp fra jorda.

Paprikaplantene ser også fine ut. Ingen tegn til noe annet. Jeg synest også at de har vokst litt. Bare innbilning? Nei jeg tror det er sånn.





Store Persille blomstrer snart. Og det får den lov til. Det er jo slik jeg får de nye plantene. Og akkurat nå er der bra med avleggere i drivhuset, fra da den frødde seg i fjor. Noen skal jeg plante ut i blomsterbed. Men noen skal jeg ha i potter, for å gi fra meg som småpresanger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv