torsdag 7. mai 2009

Vannposten ved Steinplassen

Vannposten er en lun plass mellom Steinplassen og vedskjulet. Her i enden av peisen blir mange av avleggerne mine plantet. Det er godt å sitte på murkanten, litt gjemt , men likevel med full oversikt over tunet. Og her får potter og krukker stå til jeg har bestemt meg for sommerens plassering. Ekstra godt er det å jobbe her når det er fyr på peisen, og kvelden siger på. Da tar jeg med meg et glass hvitvin, putter litt frisk sitronmelisse i glasset, og venter på selskap av andre i familien.
I blomsterbedet til høyre på bildet har jeg bergmynte, gressløk, lavendel og sitronmelisse. Lett tilgjengelig når jeg lager salat ute. Nå er jeg på leit etter et lite kar i marmor, keramikk eller lignende til å vaske i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv